Do kompetencji Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1/ wydawanie z upoważnienia burmistrza i w jego imieniu, decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości podległych wydziałów,
2/ reprezentowanie Urzędu z upoważnienia Burmistrza w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym prowadzenie negocjacji w obrocie cywilnoprawnym.
Do podstawowych zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1/ organizowanie i nadzorowanie pracy podporządkowanych komórek organizacyjnych w zakresie przypisanych zadań,
2/ zarządzanie przedsięwzięciami realizowanymi w ramach indywidualnych projektów,
3/ wykonywanie zarządzeń i poleceń Burmistrza
4/ przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków oraz nadzorowanie terminowego
i należytego załatwienia spraw
5/ nadzór nad prawidłową realizacją budżetu przez podporządkowane komórki organizacyjne
6/ nadzór nad wstępną kontrolą wydatków publicznych pod względem celowości i zasadności
7/ nadzór merytoryczny i formalny nad legalnością, celowością, rzetelnością
i gospodarnością podejmowanych przez podległych pracowników działań
8/ reprezentowanie Burmistrza w administracyjnym postępowaniu odwoławczym
9/ nadzór nad przestrzeganiem regulaminów, zarządzeń i instrukcji w tym m. in. regulaminu
pracy, polityki bezpieczeństwa informacji, przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz stosowaniem jednolitego rzeczowego wykazu akt
10/ nadzór i kontrola w zakresie przestrzegania ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz
ustawy o ochronie danych osobowych
11/ dbałość o doskonalenie zawodowe podległych pracowników i ustalanie wspólnie z
bezpośrednim przełożonym zakresu zadań, odpowiedzialności i uprawnień podległych
pracowników
12/ przeprowadzanie oceny podległych pracowników w terminach wynikających z
obowiązujących przepisów prawa oraz współdziałanie w zakresie organizacji i
przeprowadzania służby przygotowawczej i naboru na wolne stanowiska urzędnicze
Zastępca Burmistrza jest uprawniony do:
1/ wnioskowania o nawiązanie, zmianę warunków i rozwiązanie stosunku pracy
z pracownikami Wydziału;
2/ wnioskowania w sprawach nagród, wyróżnień i odznaczeń oraz kar porządkowych
i dyscyplinarnych.
3/ wydawania dyspozycji w sprawach uruchamiania środków finansowych, pozostających
w gestii Wydziału.
Ponadto I Zastępca Burmistrza jest odpowiedzialny w odniesieniu do podległych Wydziałów i komórek organizacyjnych za zapewnienie:
1/ zgodności działalności z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi.
2/ skuteczności i efektywności działania
3/ wiarygodności sprawozdań,
4/ ochrony zasobów
5 przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania
6/ efektywności i skuteczności przepływu informacji
7/ zarządzania ryzykiem
Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone.