Do zadań Skarbnika należy:
- pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy i Urzędu,
- organizowanie, kierowanie i nadzór nad pracą Wydziału Finansowego,
- prowadzenie rachunkowości w urzędzie,
- przygotowanie projektu budżetu oraz projektu uchwały budżetowej,
- realizacja budżetu gminy w oparciu o uchwałę budżetową,
- analiza realizacji budżetu gminy i występowanie do burmistrza z wnioskami w sprawie zmian budżetu,
- składanie kontrasygnaty na dokumentach stwierdzających dokonanie czynności prawnych mogących spowodować zobowiązania Gminy i urzędu,
- przekazywanie komórkom organizacyjnym urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem budżetu,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sprawozdawczość budżetowa i finansowa,
- przedkładanie burmistrzowi okresowych informacji o stanie realizacji budżetu,
- opracowanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych,
- nadzór nad całokształtem spraw z zakresu rachunkowości w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień burmistrza.
Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone.