Procedura postępowania przy uzyskiwaniu zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów
1. Kto może wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów:
Z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów może wystąpić właściciel, użytkownik wieczysty nieruchomości bądź posiadacz nieruchomości za zgodą właściciela.
2. Co powinien zawierać wniosek o wydanie zezwolenia:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
- tytuł prawny władania nieruchomością;
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- dla drzew - ilość w sztukach i obwód pnia każdego drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
- nr ewidencyjny gruntu oraz przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
- przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,
- w przypadku krzewów - wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy w m2,
- rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzew w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
3. Gdzie należy skladać dokumenty:
Wnioski o wydanie zezwoleń na usunięcie drzew/krzewów z terenu prywatnych posesji należy składać w pok. 100 Urzędu Gminy Kartuzy, ul. Hallera 1.
Jeżeli nieruchomość, na której rosną drzewa/krzewy przeznaczone do usunięcia - jest wpisana do rejestru zabytków - Biuro Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. 11 Listopada 7, 83-300 Kartuzy (w budynku Wydziału Budownictwa Starostwa powiatowego)
4.Uzyskania zezwolenia nie wymaga usunięcie drzew/krzewów:
- owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego
lub rezerwatu przyrody - na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową,
- na plantacjach drzew i krzewów,
- których wiek nie przekracza 10 lat,
- usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych,
- usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym
lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego,
i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału,
- stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu.
- usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych
5. Opłata skarbowa
- brak opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia
- w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach wykonawczych, może pobierać się opłatę za usunięcie drzew lub krzewów. Jej wysokość wówczas ustalana jest indywidualnie.
6. Termin i sposób załatwienia
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty wpływu wniosku, a
w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do dwóch miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy:
Pracownicy Zespołu ds. Rozwoju Obszarów Wiejskich i Ochrony Środowiska tut. Urzędu przeprowadzają oględziny w terenie i po analizie zebranych materiałów wydają stosowną decyzję.
7. Podstawa prawna
- art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220, z póź. zm.),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. Nr 228, poz. 2306),
- obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 15 października 2010 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie ziełeni na rok 2011 (M.P. z 2010 r., Nr 76, poz. 954).
8. Tryb odwoławczy
Od każdej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru) za pośrednictwem Burmistrza Gminy Kartuzy.
Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone.