II Zastępca Burmistrza - kompetencje
Do kompetencji II Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1/ wydawanie z upoważnienia burmistrza i w jego imieniu, decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości podległych wydziałów,
2/ reprezentowanie urzędu - z upoważnienia - w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym prowadzenie negocjacji w obrocie cywilno-prawnym.
3/ nadzór nad aktualnością informacji zawartych w bip
4/ Zastępca Burmistrza organizuje, kieruje i nadzoruje pracę podporządkowanych mu wydziałów.(Wydział Oświaty, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej)
5/ ponosi odpowiedzialność wobec burmistrza za prawidłową organizację, skuteczną realizację zadań oraz za wykonanie zarządzeń, decyzji i poleceń burmistrza.
6/ w ramach swych obowiązków, kompetencji i posiadanych środków, odpowiada za merytoryczną i formalną prawidłowość, legalność, celowość, rzetelność i gospodarność, za przestrzeganie dyscypliny budżetowej oraz za zgodność z interesem publicznym, poleceniami Burmistrza tudzież przyjętą strategią rozwoju Gminy.
7/ w sprawach nie zastrzeżonych do wyłącznej właściwości burmistrza i rady, II zastępca burmistrza działa samodzielnie w granicach zadań należących do poszczególnych wydziałów.
Do podstawowych zadań i obowiązków II Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1/ nadzór nad opracowywaniem projektów i przygotowywaniem przedsięwzięć oraz uczestnictwo w ich realizacji poprzez zarządzanie projektami i zadaniami.
2/ nadzór i kontrola nad gospodarowaniem środkami finansowymi będącymi w dyspozycji wydziałów, z zastrzeżeniem obowiązujących w tym zakresie przepisów dotyczących gospodarowania środkami finansowymi, w tym również nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowego pobierania opłat oraz wykorzystywania środków finansowych, współdziałanie przy realizacji budżetu oraz nadzorowanie sporządzania sprawozdań z jego wykonania.
3/ nadzór nad analizą kosztów realizacji poszczególnych zadań, umożliwiających ocenę ich wartości jako (produktów) działania administracji.
4/ nadzór nad zapewnieniem prawidłowego postępowania w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz stosowania przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
5/ nadzór nad przygotowaniem analiz, opinii, bieżących informacji i sprawozdań m.in. z realizacji zadań powierzonych wydziałowi.
6/ nadzór nad opracowywaniem, na polecenie burmistrza, niezbędnych materiałów.
7/ nadzór nad dokonywaniem odbiorów wykonanych prac, uwzględniających ich zakres merytoryczny (rzeczowy) i finansowy.
8/ nadzór nad dbałością o kompetentną i kulturalną obsługę interesantów.
9/ nadzór nad wstępną kontrolą wydatków publicznych pod względem celowości i zasadności wynikającej z przyjętych i obowiązujących aktów prawnych.
Ponadto do II zastępcy burmistrza należy:
1/ podejmowanie rozstrzygnięć, w tym wydawanie w I instancji decyzji administracyjnych w ramach ustalonych pisemnym upoważnieniem burmistrza;
2/ reprezentowanie burmistrza w administracyjnym postępowaniu odwoławczym.
3/ nadzór nad załatwianiem spraw oraz podpisywanie korespondencji wydziału.
4/ nadzór nad rozpatrywaniem wniosków i interpelacji parlamentarzystów, radnych i przedstawienie Burmistrzowi propozycji ich załatwienia.
5/ nadzór nad terminowym i należytym załatwianiem skarg, wniosków i postulatów kierowanych do wydziału oraz przyjmowania interesantów - zgodnie z ustalonymi przez burmistrza wytycznymi i przepisami szczególnymi.
6/ współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie przekazywania informacji i udzielania wyjaśnień w sprawach swego wydziału, z zastrzeżeniem kompetencji pracownika ds. kształtowania relacji społecznych.
7/ nadzór nad przestrzeganiem regulaminów, nadzór nad przestrzeganiem regulaminów, zarządzeń i instrukcji, w tym Regulaminu pracy, dyscypliny pracy oraz przepisów o ochronie przeciwpożarowej; nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz stosowaniem jednolitego rzeczowego wykazu akt.
8/ nadzór i kontrola w zakresie przestrzegania ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
9/ wykonywanie kontroli zarządczej zgodnie ze swoimi uprawnieniami; zapewnienie realizacji zaleceń organów kontroli zewnętrznej.
10/ inicjowanie usprawniania organizacji, metod i form pracy wydziału oraz doskonalenia zawodowego pracowników.
11/ zgłaszanie Sekretarzowi szczegółowych, indywidualnych zakresów czynności i odpowiedzialności służbowej pracowników.
12/ nadzór nad wyposażeniem będącym w dyspozycji wydziału.
13/ wykonywanie innych zadań poleconych przez Burmistrza lub określonych w odrębnych przepisach
.
Ponadto II Zastępca Burmistrza uprawniony jest do:
1/ wnioskowania o nawiązanie, zmianę warunków i rozwiązania stosunku pracy z pracownikami wydziału.
2/ uczestnictwa w dokonywaniu okresowych ocen pracowników oraz współdziałania w zakresie organizacji i przeprowadzania służby przygotowawczej oraz naboru na wolne stanowiska urzędnicze
3/ wnioskowania w sprawach nagród, wyróżnień i odznaczeń oraz kar porządkowych i dyscyplinarnych,
4/wydawania dyspozycji w sprawach uruchamiania środków finansowych, pozostających w gestii wydziału.
Ostatnia zmiana: 2011-07-13 13:50:29 Opublikowane: 2009-06-29 15:14:11 (2725 odsłon) Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone. [ Wróć ] |