Procedura wydania dowodu osobistego (nowego lub po utracie).
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- Załączniki:
- dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm × 4,50 cm,
- odpis skrócony aktu urodzenia - jeśli akt został sporządzony poza Gminą Kartuzy (kawaler, panna),
- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku - w przypadku zmiany nazwiska po zawarciu związku małżeńskiego,
- poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa - okazywany na żądanie organu, jeśli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby,
OPŁATY
- Wolne od opłat
UWAGI
Składanie i odbiór dowodu osobistego musi nastąpić osobiście.
Osoby w wieku 13-18 lat ubiegające się o dowód osobisty składają wniosek w obecności swego rodzica lub opiekuna prawnego, który również podpisuje wniosek.
W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, należy wystąpić o jego wymianę.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w wydziale prowadzącym sprawę.
Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia. W dowodzie osobistym wydanym takiej osobie nie zamieszcza się podpisu posiadacza dokumentu.
Dowód osobisty podlega unieważnieniu:
1. z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub z dniem przekazania praz osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego
2. z dniem utraty obywatelstwa polskiego przez jego posiadacza
3. z dniem zgonu jego posiadacza
4. z dniem odbioru dowodu osobistego wydanego w miejsce poprzedniego
5. po upływie 3 miesięcy od zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym
ZAŁĄCZNIKI
- wniosek o wydanie dowodu osobistego - formularz do wypełnienia
Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone.