Zgon rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejsca zgonu w terminie 3 dni od dnia wystawenia karty zgonu.
Urząd Stanu Cywilnego w Kartuzach rejestruje zgony osób zmarłych na terenie gminy Kartuzy.
Rejestracja zgonu dokonywana jest od ręki.
Wymaganymi dokumentami przy zgłoszeniu zgonu jest:
- karta zgonu wydana przez lekarza lub placówkę służby zdrowia
- dowód osobisty zmarłego
- dowód osobisty lub paszport osoby zgłaszającej zgon – do wglądu
Sporządzenie aktu zgonu następuje w Systemie Rejestów Państwowych
Po zarejestrowaniu wydaje się bezpłatnie 1 egz. odpisu skróconego aktu zgonu
Do zgłoszenia zgonu obowiązani są: małżonek i dzieci zmarłego lub najbliżsi krewni i powinowaci.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr 58 694-51-10/11 lub bezpośrednio w pokoju 110 I piętro.
Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej Kartuzy Wszystkie prawa zastrzeżone.